Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Punto története

punto-mk1.jpgBemutatásakor (1994) igencsak feltűnő jelenségnek számított a sajátos formájú, Giugiaro rajzolta három- és ötajtós karosszériával kínált, teljesen új tervezésű Fiat kisautó, az Unót váltó Punto. Nem csak formájával, hanem magas üléshelyzetével, két termetes felnőttnek is elegendő helyet kínáló hátsó ülésével, az akkori kisautók között igazán nagynak számító 290 literes csomagterével ugyancsak feltűnést keltett, így méltán nyerte el az 1995-ös Év autója díjat. Persze, olcsó műanyag belső elemei már kevesebb tetszést arattak, és a motorjai is inkább kedvező fogyasztásukról, igénytelenségükről lettek híresek, mintsem olaszos temperamentumukról. A motorválasztékból kiemelkedett a 133 lovas turbó.

 

punto-2.jpgA hagyományos karosszériák után Bertone-féle kabrióval bővült a kínálat. 1997-ben a modellfrissítés, 1999-ben generációváltás következett: szögletesebb formákkal érkezett a második sorozat. Nagyobb fényszóróiról és a hangsúlyos hűtőrácsról könnyen felismerhető a 2003-ra korszerűsített Punto.

 

 

punto-3.jpg2004-ben ránc felvarráson esett át, de ez már Punto III karosszéria (más első lámpák, apró fazonigazítás a hátsó lámpákon és a hátsó lökhárítókon, új belső színek)

 

 

 grande-punto.jpg

A Grande Punto születési éve 2005, és a név helyesen sejteti, hogy méreteiben sokat gyarapodott a kis Fiat. A GM-Fiat rokonság miatt a Grande az Opel Corsával közös alapokra épült, motorházában pedig többek között modern 1,4-es T-Jet benzines, és 1,3-as vagy 1,6-os Multijet dízelmotorokat találunk. 2007-ben a Grande Punto legizgalmasabb változatával keltette életre a Fiat a legendás Abarth márkát.

 

 punto-evo.jpg

2009-ben mélyreható változásokon ment keresztül a csak ráncfelvarráson átesett Grande Punto, amely sematikusabb formatervvel, puhább, jobb minőségű utastéri műanyagokkal, és korszerű, Euro 5-ös MultiAir motorokkal immáron Punto Evo néven kelleti magát.